Ikatlah Ilmu Dengan Menuliskannya (Sayyidina Ali bin Abi Thalib r.a)

Arsip

Diberdayakan oleh Blogger.

Selasa, 08 Desember 2015

Ngobrol Suka-suka di BBM Grup


BBM (BlackBerry Messenger) grup dibuat untuk memudahkan koordinasi. Kenapa BBM? karena dulu lebih ngetren BBM hingga mulai trennya berpindah ke media chatting lain tapi udah keburu males bikin grup baru.

Namun tak semua percapakan di grup itu melulu soal kerjaan, bahkan kesannya sih grup sekedar untuk ngasih pemberitahuan tanpa ada respon yang baik dari para anggota. Biasa lah kalo masalah kerjaan pada males ngerespon. Grup lebih ke arah becandaan yang menggantikan kumpul-kumpul buat ngobrol di kantor.

Nah berhubung kantor baru yang lebih luas dan ada yang suka marah-marah kalo kebanyakan ngobrol di kantor maka susah buat kumpul sehingga grup bisa dijadikan ajang becanda khusunya diluar dan sewaktu jam kerja.

Seperti kemaren terjadi obrolan yang terkadang kesannya jorok. Berhubung ada salah satu staf yang sedang perjalanan dinas ke Bali sehingga terjadi obrolan yang sedikir vulgar. Mulai dari masalah kacamata hingga "sarung". Oh ya maaf ini nama-namanya disensor -walopun masih ada nama yang tersebut di message nya- sebab sensor bukan sekedar milik Japan Adult Video aja

IJ: Maka libur esok
EP: Libur ke bali kah
IJ: Sticker Shared
IJ: Salah tanggal mas bro
S: Di bawa lah mang ijay kaca mata hirangnya..
IJ: Ta tinggal mang
MR: Nukar ai disana gasan malirik yg putih2
IJ: Sdh ... Nukar kaca mata yang halus ai.... Gasan utuh... Apa haur bangun ia inya.\M/
MR: Yg itu tukarkan selogsongannya ja skira baludah kd bserakan
IJ: Koteka kaliiii
IJ: Ohhhh  ....=-x
MR: Koteka karet mang. Yg licin2 tu nah
IJ: Gasan oleh oleh pass tu... Kena ku cari...=))
IJ: Gasan amang surya kutukar yg basasengot  "sarungnya"...*Rotfl*
MR: Ada aja sdh sesengotnya barikit =))
MR: Sesengot aman isur mksdku
IJ: Itu diatas.... Biar klop ... Yg bawah dipasangi jua.... =d =d =))
UK: Kondom kh? Pina ngalih bnr manyambatnya, sampai pakai penghalus kata pulang....ujung2 nya sama haja....
IJ: Nah untung handak yang basasengot jua...
MR: Kalupina vulgar bnr mnyambat keitu. Kasian klupina ada yg hdk
IJ: Bujur dhan.... Ini kan kamar untuk di tindak lanjuti.... ({})
IJ: Kasian =p
MR: Lani ranai. Hbs paket sako
IJ: Lani balum cair jar
BS: Haw masih tapakai kah di pps kam lan...pasti bosx haji madrim ne...=))
MR: Datangi amang tukang es amun hdk cair hari2
MR: Ribut kita ni kakalentengan hp urang dkntor \=d/
IJ: Sticker Shared
EP: Menunggu keputusan apakah jadi tanggal 9 libur atau tidak ya
ML : Uy....listrik24 jam mati..mkx ranai dlo bbm ne
IJ: Libur ttp... Nyolos dirumah masing"=p
ML : Biar libur ttp ae dgwe nominatif tgl 9 gkgkgkgkgk
EP: Kurabit lani yg tgl 9 ha ha
IJ: Aku kada umpat lah ....=d
ML : Hahahaha takoni PPK boleh z har...haram to
IJ: *Rotfl*
ML : Ckckckck*party* habut mas eman
ML : Bikin nominatif tgl 9 dpt 150 ribu, ikut anggota PPS pemilu dpt 350 ribu..klo dtotal thl 9 pendapatan 500 ribu.....kanyang parut nah=))
MR: Kada babarian juaaa
MR: Layat cintanya
EP: Kanyang perut bayar PNBP behutang lawan Kasie kayak apa itu
EP: Ha ha ha
MR: Lani ni layat. Baik Uzi lwn Dara jua maukarakan nasi padang smlm rapelan gaji msh ada kanyul2nya
MR: Kam tau lah lan perbedaan layat lawan kanyul?
IJ: Lani lagi menabung gasan babini.....
IJ: Kada gasan nikahan ....
ML : Kd boleh melangkahi yang senior#Novi
IJ: Nyata ai kada boleh melangkahi ... Apalagi kalo kada besalawar
YLS: Noviii kam dikiau lani nah @\
ML : Hahhahahaa(rose) nah kambang
MR: Salawar lani balubang sabarataan
IJ: Sticker Shared
MR: Amun kd balubang kd kawa dipasang
UK: Ky apa bisa di pakai mun salawar kdf lubangnya...*pensive*
IJ: Mun kada balubang lain salawar jarrr...
UK: Karung.....=D
IJ: Sticker Shared
MR: Sticker Shared
IJ: Matlis kah pky
ML : TAPIH klo
MR: Wdhku kd matlis
MR: Kppn pang ba genset =d
YLS: Gang tvri matlis komandan =d
IJ: Sticker Shared
IJ: Oh... Pantas nando minta tukarkan minyak genset...
DCS: Di tempat ku ga mati listrik ka yexi=-d
ML : Kdpp mati listrik asal hati ini ttp hidup dara ae
MR: Nah kam siapa mangujatnya amun hdk mahidupi genset?
YLS: Giliran q sama dg kantor. Nda sempat finger print td berdua pa hendri krn clearance ='(
IJ: Ya itu ... Mamanya kada kawa mang ujat
IJ: Nukar yg ba stater ja kena....
ML : Nukar be stater injak gigi 1 mang ijay
DCS: Pak elky tdi msih smpat lh clearance ka?
MR: Bapatahan mun gigi di injak harau umpung
YLS: Msh ke2 nya td basenter manulisnya *Rotfl*
DCS: Sticker Shared
YLS: Sticker Shared
DCS: Sticker Shared
ML : Picture Shared
MR: Mang jgn kd ingat nukar gantungan kunci "utuh" lah
IJ: Kada boleh lagi itu dijual dhan....
MR: Knp?
ML : Kna maukir akan dan
IJ: Habis diborong buhan bule yg binian jar
MR: Ukiran lg meragukan
MR: Ukiran lani meragukan
UK: Nukar yang salongsong tadi ja Mang.....
MR: Harat amang untung jua mun maukir ngitu. Byk sdh buktinya
ML : Kayu galam berserat bgs
MR: Kayu galam maisap ka bayu Lan ae... kasat kaina
UK: Boh....kd ukiran yang ky apa Dan?
MR: Maka pian biasa mnyunat org haha
UK: Sorry...handak ukiran yang ky apa Dan?
ML : Akayah...mun yg kd maisap plastik dbakar buat katuangan ukiranx
MR: Yg be gerigi jar sekira batambah nyaman
UK: Tambah pelor sepeda jar amanf jaruk....
ML : Mun yg begerigi tu cek z kunat sekalix
MR: Ampun ka kaitu kah Lan? =))
MR: Ampun kam kaitu kah Lan? =))
UK: Di rangga ilung ada org yang bs jar....
MR: Akay saapa ganalnya maka kawa dbuati pelor sepeda
MR: Kaleker salajur =d
ML : Yg ini tema utuh mmg pas utk dtindak lanjuti
MR: Utuh ti pang =p
NA: @Lani : haha kada apa ae badahulu Lan asal cocok pander pelangkahnya aja:D
ML : Gkgkgkgk biasax duit lwn dupa jar
YLS: Duit pelangkah dg baju sinde mendeng lan
ML : Akayah...beimbay z gen mun kyt...sm2 mnukar baju brrti heee
MR: Amun beimbai sepelaminan ai badua gkgk
ML : Boh dani....pelaminan bsampingan tp panggung musik beserta personilx satu az....kd tp larang sewa musik=))
NA: Nah bisa tu Lan catering dg hiburanya satu ja tapi wadah angpaunya tetap 2 wadah lh=D
IJ: Sticker Shared

0 Komentar:

Posting Komentar

Silahkan tinggalkan komentar pada formulir isian berikut